Zrzeszone Grupy sojusznicze
Wstępne zasady naszych oficjalnych spotkań airsoftowych w ramach ZGS - ASG. Póki co jest to wszystko do negocjacji. Wypowiadajcie się w tym temacie dowolnie, później zostanie on posprzątany gdy dojdziemy do konsensusu.
Informacje ogólne
Niezbędnym minimum na spotkaniach airsoftowych ZGS jest zabranie ze sobą podstawowych kilku niezbędnych rzeczy, mianowicie:
- Odblaskowa kamizelka jako znacznik trupa ( NIEZBĘDNA )
- Sprawdzona ochrona oczu
W przypadku osób które nie są pełnoletnie wymagana jest zgoda od rodziców. ( Jej formę do pobrania stworzymy później ) Zgoda będzie na daną osobę wypisywana jednorazowo " na całościowy udział w każdym spotkaniu ". I będzie ona przechowywana przez administratorów.
Ograniczenie prędkości wylotowej jest następujące :
- 400fps MAX w akcjach CQB, 350 granica ognia ciągłego.
- 480fps jako maksymalna prędkość wylotowa zezwolona do gry w terenie otwartym.
ZASADY STOSOWANE PODCZAS ROZGRYWEK :
- Każda osoba uznawana jest jako trafioną w przypadku zetknięcia się kulki wystrzelonej przez przeciwnika bądź sojusznika z TOBĄ bądź elementami TWOJEGO WYPOSAŻENIA. Tj, plecak, hełm, buty etc. Z wyłączeniem repliki. Kulka wystrzelona przez sojusznika również liczy się jako " trafienie ".
- W przypadku postrzału w replikę w/w staje się bezużyteczna i nie można z niej dalej korzystać. Wymagane będzie albo przejęcie broni od " martwych " bądź przejście na replikę krótką / " Zapasową ".
- Po otrzymaniu trafienia należy niezwłocznie krzyknąć " dostałem " oraz podnieść ręce do góry na znak " trafienia " następnie wyciągnąć odblaskową kamizelkę i w zależności od rodzaju gry i scenariusza podążać za wskazówkami lub zasadami gry.
- Używając replik ASG pamiętać należy że mimo iż to plastikowe zabawki mogą być groźne szczególnie na bliższych dystansach. Zaleca się rozważne używanie " ognia " na spotkaniach typu CQB ( bliski dystans ). Zabrania się w takich przypadkach używania ognia ciągłego. Strzelania na ślepo. Strzelania zza winkla bez celowania.
- Stanowczo zabrania się strzelania z przyłożenia.
- Zabrania się używania metody likwidacji typu " bang - Bang " przy bezpośredniej wymianie ognia " nawet na bardzo bliskich dystansach. Tworzy to kontrowersje. Metoda bang - bang może zostać użyta tylko i wyłacznie w momencie w którym przeciwnika zaszło się od tyłu i nie ma on pojęcia o naszej obecności a szansa jego trafienia jest 100%towa.
- Staraj się celować w mniej wrażliwe części ciała podczas walki. W przypadku gdy nie masz jednak możliwości ich selekcji strzelaj nawet w głowę, takie jest życie raz kolanko raz policzek.
- W przypadku zajścia przeciwnika w bezpośrednim starciu z pewną sytuacją jego eliminacji aby nie używać metody " bang - bang " wyceluj w głowę przeciwnika i krzyknij głośno hasło " poddaj się ! ". Dasz przeciwnikowi pole wyboru co czyni grę bardziej fair. Jeżeli ten będzie chciał próbować szczęścia. Strzelaj bez wachania. Kultury dopełniłeś, jeśli jest kozak to sobie poradzi, jeśli nie uprzedzałeś grzecznie. Pretensja do samego siebie.
- W przypadku gdy uważasz że przeciwnik nie przyznaje się do trafienia głośno powiedz " STOP! " Podejdź do ofiary i wyjaśnij " kwas ".
- W przypadku bezpośredniej wymiany ognia gdy jedna osoba trafi drugą a druga " po śmiertnie " trafi atakującego trafienie się nie liczy. Jako że to repliki kulki dolatują z opóźnieniem. Więc liczy się ten kto pierwszy trafił. W przypadku kwestii spornej schodzą obaj.
- Za nie przyznawanie się do trafień lub naginanie zasad regulaminu zostaną wprowadzone srogie kary. Czasowe pauzy w grze. Wykluczenie z rozgrywek. Czasowe wykluczenie z rozgrywek lub nawet wydalenie ze środowiska.
Offline
Zbanowany
ugor sorry ale zdanie nie jasne na maturze by je unieważnili:p : " ...trafi drugą a druga " po śmiertnie " trafi atakującego trafienie się nie liczy..."
a bdw. każdy pocisk WYSTRZELONY przedśmiertnie jest "ZABÓJCZY" tak że o takie sprostowanie postuluje
Ostatnio edytowany przez Tadziu Kawka (2011-08-12 15:03:20)
Offline
Zgadzam się z Tadziem.
Zmieniłbym też regulacje dot. FPS.
Jeśli chodzi o CQB - wszystko OK, ale jeśli chodzi o tereny otwarte... 480 FPS to zazwyczaj jest granica ognia ciągłego dla AEG'a.
Powyżej tej granicy mamy dot. ze snajperami i DMR. Z tym, że wymagałbym od osoby, która ma replikę snajperską/parasnajperską - miał replikę boczną/zapasową na walkę na krótki dystans.
Mało tego - tylko osoby, które są zaufane w towarzystwie powinny mieć 'uprzywilejowanie' do korzystania z repliki z prędkością wylotową powyżej 480 FPS.
Dodałbym też do zasad trafień:
- możemy - nie musimy sygnalizować słownie trafienia - znacznik ma być dowodem trafienia.
- osoba trafiona zakłada w widocznym miejscu znacznik, przy czym nie opuszcza miejsca trafienia dopóki walki nie ustaną.
- trupy NIE LICZĄ się jako osłona balistyczna - to tak dla bezpieczeństwa.
- gęste krzaki przy których ZAWSZE są kwasy... osoba kryjąca się w krzakach powinna umieć uczciwie ocenić czy w realnych warunkach jeszcze by żyła.
Oczywiście to zależnie o czyjegoś sumienia, równie dobrze leżąc na pustym terenie można nie dostać bo kolega z przeciwnej drużyny krzywo strzela, ale tutaj pozostawiam ocenę wam.
Offline
Z tymi krzakami się zgadzam, ale to nie realne. Na każdej strzelance mam co najmniej 2-3 takie sytuacje, nawet na ostatniej strzelance na chrzanowie Bilbo mógł zbierać moje kulki kilka cm przed nim. Zatrzymywały się na kilkunasto/dziesięcio centymetrowej warstwie krzaków (strzał z 600fps). Uznać takie coś za trafienie? W realu by dostał, ale czy w ASG jest w ogóle realne egzekwowanie czegoś takiego? Równie dobrze zakładając, że snajper ma replikę karabinu strzelającego pociskami BMG powinno się uznawać trafienia zza np płyty pilśniowej itp materiałów. Poruszam tutaj kwestię snajperów, bo to ich głównie takie problemy dotyczą, chyba.
I dodałbym jedną, NAJWAŻNIEJSZA RZECZ. NIE GADAMY K***A MAĆ NA SPAWNIE/PO ŚMIERCI. NIEKTÓRZY NIE DOŚĆ, ŻE GADAJĄ, TO JESZCZE PODAJĄ SWOIM SKĄD DOSTALI, GDZIE I JAK DALEKO ZNAJDUJĄ SIĘ JAKIE SIŁY ITD. JEST TO NIEDOPUSZCZALNE I POWINNO BYĆ SUROWO KARANE CZY NA WIĘKSZEJ STRZELANCE, CZY NA ZWYKŁEJ JEBANCE W 8 OSÓB!
Przepraszam za caps lock, ale inaczej nie mogłem, może dotrze to w końcu do co poniektórych.
Pozdrawiam
Offline
Zgadzam sie z Yau i ze Scorpkiem. Surowo karane powinno byc trzeba moze kare wymyslec ktora po 1 razie dobrze wejdzie :]
Offline
Jeśli chodzi o gadanie przez duchy to zgadzam się z przed mówcą należy przejść ze słów do czynów i Nape****** każdego kto gada po trafieniu , jest to nagminne mało tego każdy duch powinien zniknąć jak najszybciej po trafieniu z miejsca strzelania po pierwsze że przeszkadza innym co pozawala na przemieszczenie się wroga dotyczy to obu stron a po drugie nie pozwala na prowadzenie działań.
Wydaje mi się że należało by wprowadzić nową zasadę kto zostanie trafiony po zostaje w miejscu i udaje martwego symulując panikę ból i wszystko co z tym związane wprowadzi to jeszcze więcej realizmu do naszej zabawy...
Offline
Zbanowany
zgadzam się okrzyki: "moja wątroba!!!!" czy "powiedzcie moim dzieciom i żonie że ich kocham!!!" naprawdę poprawiają grywalność natomiast przy trafieniach "instant kill" zwyczajne bezgłośne w miarę możliwości osunąć się na ziemię jak flak...
Offline